Monday, May 9, 2011

Cer Citer...Cer Citer...

Apa khabor...ni nak share satu citer la kan...pengalaman aku nak ke Universiti slalu...Universiti aku kat Shah Alam, malas nak citer Universiti apa...Biasa nyer kelas aku start kul 9 pg la, mmg slalu la pun mcm tu...Aku lak duk tinggal kat Putrajaya, jd perjalanan dia bleh dikatakan jauh la...Tp jenis aku, aku suka bangun awal...kul 6.30 pg dah bangun...aku akan kuar umah kul 7.30 pg atau kul 8 pg la...Yg best nyer...tak kira la aku kuar awal mana pun, aku sampai kelas je mesti kul 9 ke atas...Nak tau kenapa...? Sbb utama, jalan jamm...mmg takkan ada sbb lain...sampai skrg aku tak tau kenapa, dekat je toll Batu Tiga, mesti jamm memanjang...Nak cakap banjir, panas je aku nampak...nak cakap ada kemalangan, takde pun apa2...yang aku perhati la, org suka MENCELAH...aku cukup panas part tu...kereta aku pun siap kena sagat lg kat side mirror tu...Amboi2, nak cepat je...Orang lain pun nak cepat gak, ini diri pikir diri dia je...Kalau kereta kecik mcm motor takpe la gak, ni sebesar Alphard tu haa...KEJADAH NYER GITU...Nasib baik diorang la kereta aku bukan kereta Hummer...Kalau tak ngan kereta ko aku langgar lambong...Moral of the story ni la, ingat la pemandu lain, org lain pun nak ke kerja, kuliah semua...Ni tak, aku nampak skali ngan makcik pakai spek Guess pun nak bantai aku...mentang2 kereta mata belalang,laju je ko yer...aku pun tak la sehebat mana memandu, tp aku pikir gak pemandu lain...Jd semua, jangan la ikut perangai ni semua yer...Jd la pemandu berhemah...Ingat, kita pikir org, tak mustahil org tu pikir kita gak...


p/s  : Pasni ni aku dapat org sagat kereta aku td, siap ko...Ngn ko skali aku sagat...

2 comments:

  1. Ad... haha.. baru Mash perasan blog ini.... wee... jam dekat toll ke? pakai la smart tag... laju skit kot... heheh

    ReplyDelete
  2. tak, bkan kat tol...lepas tol baru jam...sedih nyer...takleh nak predict bila jam panjang...no 1 punca utama dtg kelas lewat...

    ReplyDelete